Innsbruck

20 februari 2024 - Innsbruck, Oostenrijk

22.760 stappen van, naar en door Innsbruck. En nee, ik ben niet te voet gegaan. Ik ben met de auto naar Landeck gereden, om daar een trein naar Innsbruck te pakken. Een beetje van mezelf en een beetje van ÖBB, Nationale Spoorwegen Oostenrijk ;-)
Innsbruck is meer dan de dichtstbijzijnde luchthaven of het grootste ziekenhuis in de regio. Het is echt een leuke stad, waar ik me gerust een dag of drie had kunnen vermaken. Innsbruck is de hoofdstad van deelstaat Tirol en met 130.000 inwoners groot genoeg voor een dag vertier en knus genoeg om je er thuis te voelen. De stad ontleent zijn naam aan een brug over rivier de Inn en telt twee universiteiten. Met zijn charmant gekleurde huizen, levendige pleinen, leuke winkels, een historische Altstadt, diverse bezienswaardigheden waaronder het Goldenes Dachl en de markthal doet de stad me een beetje denken aan Breda, Haarlem of in het buitenland, Pisa. Met als grote verschil dat ook deze stad omringd is door die prachtige bergwereld!

1. Ans Hendrickx-Westmaas:
    3 maart 2024
    Prachtige stad, ik ben er ook ooit geweest, maar is heel lang geleden! Maar als je er zo dichtbij zit als jij, kan een dagje Innsbruck niet ontbreken! En inderdaad de omgeving is natuurlijk nog steeds uniek!! 👍🗻🏔🚠❄⛄

Jouw reactie