Holländerwoche

19 februari 2024 - Nauders, Oostenrijk

Uitsluitend gele kentekenplaten op de parkeerplaats, drukte bij de skiliften en overal waar je komt, hoor je de Nederlandse taal. Het is Holländerwoche in Nauders. Meermaals hadden mijn collega’s een beeld geschetst van deze week. Ik had nog gedacht: “Dat zal wel meevallen. Bestemmingen als Mayrhofen, Gerlos, Kirchberg en Saalbach-Hinterglemm zijn toch veel populairder onder Nederlanders.” Zaterdag heb ik van 8.30u tot 19.00u gewerkt. Ik heb 110 Nederlandse gasten ingecheckt. Van de 140 gasten zijn er nu 124 Nederlands. En dat geldt niet alleen voor Hotel Post. Gisteren ben ik gaan skiën, om te zien wat er los is op de berg. En het is ongekend! Het is echt een Nederlandse invasie. Wij, Hollanders, domineren het skigebied op dit moment. En ondanks dat we een vriendelijk volkje zijn, zijn we met veel, vragen we veel en zijn we nadrukkelijk aanwezig. Vorige week was er een Zwitserse dame aan de receptie, die wilde boeken voor volgend jaar. “Niet in de Holländerwoche!” had ze gezegd. Sceptisch had ik de opmerking aangehoord, maar inmiddels begrijp ik haar verzoek wel.. ;-) Desalniettemin is het voor mij natuurlijk heerlijk om een weekje in mijn moedertaal zu sprechen!

1. Katinka:
    19 februari 2024
    Haha ik begrijp het verzoek van die Zwitserse dame volledig! Dat is precies wat waar wij op vakantie altijd enorm ons best voor doen, het vermijden van de Nederlandse enclaves 🙈
  2. Ans Hendrickx-Westmaas:
    19 februari 2024
    Ja wij Nederlanders zijn niet altijd de meest geliefde toeristen, erg druk en aanwezig. Maar het is toch ook wel weer leuk om lekker Nederlands te kletsen! Veel plezier met de Hollanders! 😉👍😁
  3. Carla:
    19 februari 2024
    Dan weet je dat voortaan nooooit in die week op vakantie gaan. Die gaan weer weg en jij blijft lekker.🤗
  4. Guylaine:
    19 februari 2024
    Wat een verschil zeg. Lekker veel bla bla en wel gezellig bij de apresski denk ik? Enjoy nog 🍻
  5. Olga:
    20 februari 2024
    Een bepaalde toeristengroep Nederlanders zijn heel irritant en dat zijn niet altijd de "aso's" die naar Benidorm gaan! Straks weer lekker bijkomen😀
  6. Willem:
    22 februari 2024
    En natuurlijk overal de NL top apre ski hits als “daar moet een piemel in” en “ik wil sex met die kale”!!
  7. Sandra:
    26 februari 2024