Krank

1 maart 2024 - Nauders, Oostenrijk

Lang gevochten, niet gewonnen. Met een trui, sokken en twee dekbedden lag ik maandagnacht rillend van de kou in bed. Influenza ofwel Grippe luidt de uitslag van een test die ik de volgende ochtend bij de Hausarzt laat doen. Het virus gaat al langer rond in het hotel. Waren eerst de afdelingen Service, Küche en Reinigung aan de beurt, nu wordt Rezeption getroffen. Schade, maar onoverkomelijk. Met een pakket aan medicijnen loop ik de deur van de huisartsenpraktijk uit. Ik krijg een Arbeitsunfähigkeitsmeldung mee en mag tot en met vrijdag niet werken. Gelukkig zijn dinsdag en woensdag mijn vrije dagen, dus de gevolgen voor mijn collega’s blijven beperkt. Wel krijgen ze er een zorgtaak bij; tenminste driemaal daags vragen ze “Brauchst du noch etwas?” en afwisselend brengen ze Frühstück, Mittagessen of Abendessen bij me langs. Deze afhankelijkheid stopt, als ik me op vrijdag weer beter voel. Zaterdag weer aan het werk!

1. Ad:
    Toppertje
  2. Ans Hendrickx-Westmaas:
    3 maart 2024
    Ja, dat was natuurlijk heel vervelend, maar als het in het hotel heerste dan ontkom je er bijna niet aan!! Maar ik ben heel blij dat je weer opgeknapt bent, mede door de goede zorgen van je collega's, waarvoor mijn dank!! Nu gaan de laatste 2 weken in, beetje werken en nog heel veel genieten!! Dikke kus! 💋💋
  3. Joyce:
    3 maart 2024
    Fijn dat je weer opgeknapt bent, niet gek als iedereen om je heen ziek is dat jij ook een keer aan de beurt bent😔. De goede zorgen van je collega’s hebben je vast ook iets eerder op de been geholpen. Fijne dagen nog😘
  4. Angélique:
    3 maart 2024
    Ach, heb je dat ook meegemaakt. Fijn dat er goed voor je gezorgd is en dat je weer opgeknapt bent. Geniet van de laatste loodjes.
  5. Iet:
    4 maart 2024
    Wat ben je toch een sterke meid. Goed bezig. De tijd begint te korten, ben je daar blij om of zou je nog wel wat langer willen blijven. Ik mis onze chats s'maandags hoor. Nog een fijne tijd en denk aan jezelf 🥰❤️
  6. Guylaine:
    5 maart 2024
    Je werd wel in de watten gelegd zo te zien, maar het lijkt me dan wel even eenzaam. Mooi moment voor wat reflectie. Nu weer lekker genieten 💋😘
  7. Nancy:
    5 maart 2024